Home » בריאות בגיל הזהב

בריאות בגיל הזהב

בריאות פיזית ונפשית חשובה בכל גיל, אך חשיבותה עולה לעת זיקנה. ככל שמתקדמות השנים הגוף לא נהיה צעיר יותר, גמישותו מתקצרת, כוחו נחלש ומתחילים להופיע קשיים בעשיית הפעילות השיגרתית. שמירה על אורח חיים בריא יכולה לסייע לשמור על רמת התפקוד העצמאית לאורך שנים רבות, בבריאות טובה ואיכות חיים גבוהה.

סגנון החיים ובריאותינו

הבריאות בגיל הזהב מושפעת רבות מסגנון החיים בו אנו בוחרים. מחקרים רבים הראו כי שילוב בין תזונה נכונה, פעילות גופנית, תעסוקה בשעות הפנאי ומנוחה מספקת שומרים על הבריאות ומונעים את הצורך בסיעוד ורפואה. חשוב לנהל סגנון חיים בריא כבר מגיל צעיר, אך שינוי זה חיוני ויכול להביא לשינוי משמעותי גם בגיל מבוגר.

תזונה נכונה

התזונה הינה אחד המרכיבים החשובים והמשפיעים על בריאותינו. ידוע כי צריכת מזון מגוון במידה הנכונה מעניקה לגוף את הויטמינים, המינרלים וכל אבות המזון להם הוא זקוק כדי לפעול ולהגן על עצמו. תזונה נכונה מסייעת לשמור על משקל תקין, נושא משמעותי בגיל הזהב- ירידה במשקל יכולה להוביל למחסור בויטמינים ולמחלות כמו אנמיה ובעיות זיכרון.

עודף משקל יכול להגביר את כמות הכולסטרול הרע בדם ולהוביל למחלות לב וללחץ דם גבוה. כמו כן ידוע כי התזונה משפיעה באופן ישיר על רמת האנרגיה, העירנות ותחושת החיוניות של האדם.

פעילות גופנית

בריאות בגיל הזהב מושפעת רבות מרמת הפעילות הגופנית. חיזוק השרירים, גמישות הגוף והמפרקים, תרגילי כוח ועוד, עוזרים לחזק את הגוף ולשמור על יכולתו העצמאית של האדם לאורך זמן רב יותר. עצמאות הינה דבר חשוב מאוד במיוחד בגיל הזהב, בו כל פעילות הופכת יותר ויותר קשה.

פעילות גופנית עוזרת לשמור על שיווי המשקל ויציבותו של הגוף, על משקל גוף תקין, על רמת קואורדינציה גבוהה ומונעת מחלות כגון אוסטאופורוזיס, מחלות לב ולחץ דם. הפעילות מזרימה את הדם ועימו את החמצן לכל איברי הגוף ושומרת על תחושת עירנות. הפעילות הגופנית מחזקת ומשפרת את יכולת התגובה לרגעי חוסר שיווי משקל או נפילות.

תעסוקה בשעות הפנאי

מחקרים רבים הראו כי תעסוקה ופעילות הדורשת חשיבה, מונעת את הסיכוי לחלות באלצהיימר או דמנציה (שתי המחלות השכיחות ביותר בקרב בני גיל הזהב). כמו כן, מחקרים רבים מצאו כי איכות החיים נשמרת לאורך זמן ככל שהאדם מעסיק עצמו בפעילויות חברתיות, חוגים, לימודים והרצאות.

גיל הזהב מפנה זמן רב לעיסוק בתחביבים ולמפגשים חברתיים אשר לא נמצא להם הזמן לפני הפרישה. ככל שאדם עסוק יותר, כך הוא חש מועיל לחברה ובזכות תחושה זו נשמרת גם בריאותו הנפשית. אדם אשר אינו מרגיש חיוני עלול לחוש עצבות ודיכאון, להתנתק חברתית ולחוש בדידות עצומה לכן פעילות ותעסוקה בשעות הפנאי משפרים את איכות החיים ותורמים לבריאות הפיזית והנפשית.

אפשרויות התעסוקה לבני גיל הזהב הן לא מעטות, רק צריך לרצות מספיק ולחפש במקומות הנכונים.  תעסוקה תתרום רבות לקשישים ותמזער את תחושת הבדידות ותגביר את תחושת השייכות לעצמם ולסביבה.

מנוחה

ככל שעולים עם הגיל משתנה תפיסת הזמן. בגיל הזהב, הגוף ותנועותיו הופכים איטיים יותר וניכרת תחושת עייפות רבה. חשוב להעניק לגוף את מספר שעות השינה להן הוא זקוק, אם זה בשעות הליל ואם בשעות היום.

עייפות יכולה להוביל לאיבוד שיווי המשקל, לנפילות, לחוסר ריכוז, בלבול, עצבנות וחוסר סבלנות, לכן חשוב, במיוחד בגיל מבוגר, לישון ולנוח באופן יעיל ומספק. בעיות שינה בגיל הזהב הינן דבר נפוץ ולכך קיימים פתרונות רבים. חשוב לשים לב ולאתר בעיות אלו ולפתור אותן מהר ככל שניתן במטרה לשמור על איכות החיים.

לסיכום, שמירה על אורח חיים בריא מונעת הידרדרות לרמת תפקוד סיעודית ומשמרת את היכולת לתפקד באופן עצמאי לאורך זמן.

קראו עוד:

יועץ פנסיוני


מיי מדיק


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר