Home » אחות פרטית בבית חולים

אחות פרטית בבית חולים

כל מי שחווה או צפה מקרוב באשפוז חולה בבית החולים יודע עד כמה החוויה קשה ועד כמה הצוות הרפואי במקום לא מסוגל לתת מענה הולם לכל החולים המאושפזים. מחסור חמור בכוח אדם ושעות עבודה רבות גורם לכך שחולים רבים נאלצים להמתין לעיתים זמן רב לסיפוק צרכיהם.

נוסף לכך, הבדידות וחוסר המעש רק מוסיפים לקושי האשפוז. על פי רוב' בני משפחת החולה אינם מסוגלים לשהות לידו רוב שעות היום ולספק את כל צרכיו הרפואיים, לכן ליווי צמוד של אחות פרטית יכול לפתור את הבעיה ולהבטיח שהחולה יקבל סיעוד ורפואה מתאימים וכן יזכה לטיפול מסור.

השירותים הניתנים

ניתן להזמין אחות פרטית למספר שעות ביום או בלילה או לליווי צמוד 24 שעות ביממה. תפקידיה של האחות הם להשגיח ולתמוך בחולה, ללוות אותו לבדיקות ולטיפולים רפואיים, לתת לו טיפול רפואי כגון מתן זריקות ותרופות, מתן אינפוזיה וכדומה. בנוסף האחות נותנת טיפול סיעודי כמו האכלה, הלבשה, רחצה, צחצוח שיניים, עזרה בשירותים, החלפת מצעים וכן הלאה. כמו כן, כשיש אירוע משפחתי היא יכולה ללוות את החולה.

טיפים לבחירת אחות

את הצוות הרפואי בבית החולים אין אפשרות לבחור. ישנם רופאים ואחיות סימפטיים יותר ופחות, ולחולה המאושפז אין שליטה בנושא הזה. לעומת זאת כשמזמינים אחות פרטית יש אפשרות בחירה וזה אף מומלץ.

כדאי להתייעץ בנושא זה עם חברות הסיעוד ואף להיפגש עם האחות מראש ולראות שהיא אמפאטית, נעימה וסבלנית, וכן שהיא מתאימה לחולה הספציפי, בין אם הוא חולה אלצהיימר, סרטן, פרקינסון או חולה באחת המחלות השכיחות בגיל הזהב (אוסטאופורוזיס, בעיות מפרקים ועוד). אם החולה הוא אדם האוהב לדבר כדאי לחפש מישהי שיודעת להקשיב, או להיפך – לאדם שתקן כדאי לחפש אחות דברנית שתנעים את זמנו.

מתי כדאי לקחת אחות פרטית

לאחר ניתוח, החולה זקוק לתשומת לב רבה שלא תמיד ניתנת על ידי הצוות הרפואי הרגיל. לעיתים החולה נאלץ לשכב זמן רב וחשוב שיהיה מי שידריך אותו כיצד לנוח ויטפל בצרכיו הבסיסיים, וכמו כן יעודד אותו וירומם את מצב רוחו. אמנם בני המשפחה משתדלים לשהות ככל יכולתם לצד החולה ולעזור לו, אך אין להם את הידע רפואי שיש לאחות מוסמכת.

כמו כן קשה להם להגיע כל יום ולשהות זמן רב, במיוחד כשהאשפוז נמשך זמן רב או כשבני המשפחה גרים רחוק מבית החולים. במקרה כזה מומלץ לקחת אחות פרטית וכך לקבל שקט נפשי תוך ידיעה שהחולה מקבל טיפול מסור וצמוד. גם במקרה של קשיש המאושפז בבית חולים כדאי שתהיה לידו אחות פרטית שכן הוא זקוק לעזרה רבה. לעיתים הזמנת אחות פרטית אף חוסכת עלות נסיעות והפסד שעות עבודה של קרובי המשפחה.

הזמנת אחות פרטית

ישנן חברות סיעוד רבות המספקות שירותי אחות פרטית כמו דנאל, נועם, יוניקייר, יד לאחיות, אפרת, אור בלב ועוד. רוב חברות הסיעוד עובדות מול קופות החולים השונות כך שניתן לקבל החזר כספי. כמו כן ניתן לפנות לאחיות עצמאיות המספקות שרות זה שלא דרך חברות הסיעוד.

עלות, החזרים ומימון

עלות ממוצעת של שירותי אחות פרטית אינו זול והוא נע בין 70 ל- 120 שקל לשעה. רוב קופות החולים מספקות החזר כספי חלקי או מלא עבור שרות אחות פרטית לאחר ניתוח, זאת בתנאי שיש לחולה ביטוח משלים, שיש לו וותק מסוים בביטוח המשלים (שלושה חודשים בדרך כלל) וכנגד הצגת חשבונית מס מקורית.

ההחזר הכספי הוא בדרך כלל עבור 8-10 ימים לאחר הניתוח ועד תקרה כספית מסוימת, בסביבות 400-500 שקל ליום\לילה. התנאים לקבלת ההחזר שונים בין קופות החולים ובין סוגי הביטוח המשלים וההחזר אינו ניתן עבור כל סוגי הניתוחים, לכן צריך לבדוק מראש מול קופת החולים.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר