Home » התאמת הבית – בית נגיש

התאמת הבית – בית נגיש

מבוגרים רבים בגיל הפנסיה מעדיפים להמשיך ולהתגורר בביתם ובסביבה המוכרת להם. לבחירה זו יתרונות רבים, אך היא עלולה גם להוות סיכון במקרים בהם הבית אינו נגיש או מותאם לצרכיו של הדייר. באמצעות התאמת הבית ניתן לשפר את רמת החיים, למנוע סכנות ולהאריך שנים בבריאות טובה.

שיפור הבטיחות והנוחות

באמצעות מספר שינויים קטנים ניתן להישאר בבית, לשפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות בדירה, למנוע סכנות נפילה או החלקה ולגור בבית נוח יותר, ללא צורך לעבור לדיור מוגן או בית אבות.

  • סידור נכון של הבית – ריהוט עמוס וצפוף עלול לשמש כנקודות מכשול בבית. אנשים מבוגרים זקוקים למרחב התנהלות גדול יותר ולכן רצוי להשאיר בבית רק את החפצים הנחוצים ביותר. כדאי להצמיד את הריהוט לקירות הבית, לפתוח מעברים נקיים בין החדרים השונים ולהשאיר את מתחם הכניסה והיציאה מן הבית נקי ללא ריהוט או חפצים. חפצים חשובים או שבירים יש למקם במקומות נגישים ולא בארונות גבוהים ורחוקים.
  • לחצני מצוקה – חשוב למקם לחצני מצוקה בכל אחד מן החדרים- הסלון, חדר השינה ובמיוחד במקלחת. לחצני מצוקה נגישים יכולים לקצר את זמן התגובה של מוקדי החירום ולהציל חיים.
  • ידיות תמיכה – התקנת ידיות תמיכה תורמת לרמת עצמאותם של הדיירים. ידיות תמיכה בשירותים יכולות לעזור לקום מן המושב באופן עצמאי או להתיישב באמבטיה באופן בטוח יותר. חשוב מאוד להתקין מעקי אחיזה בכל גרם מדרגות בבית ומחוצה לו כדי למנוע איבוד שיווי משקל ונפילות.
  • נגישות חדר הרחצה – חדר האמבטיה הינו אחד החדרים המסוכנים בבית. חשוב מאוד לדאוג לחדר רחצה נגיש ובטוח במטרה למנוע סכנת החלקה או נפילה. החלפת האמבטיה במקלחון, פריסת שטיחים נוגדי החלקה, יישור המרצפות וסידור מדף בגובה מתאים ונוח למוצרי הרחצה יכולים לעזור למנוע את סכנת החלקה ולהעלות את מסוגלותו של המבוגר לרחוץ עצמו בבטחה באופן עצמאי לאורך זמן.
  • תאורה – אחד החושים אשר איכותו נפגמת לעת זקנה הינו חוש הראיה, במיוחד בשעות הליל. תאורה נכונה בבית ובגינה יכולים לסייע לדיירי הבית לראות יותר טוב ולמנוע מהם להיתקע במכשולים שונים ולהיפצע. תאורה בכניסה לבית חשובה לא פחות. חשוב להאיר את שביל הגישה לבית ואת חדר המדרגות כדי לאפשר למבוגרים הפוסעים בדרך הביתה להגיע בבטחה.
  • שטיחים – רצוי להימנע מפריסת שטיחים על הרצפה או להדביקם באמצעות דבק מיוחד לרצפה כדי להפחית את הסיכוי להיתקע בשטיח וליפול.
  • גלאי עשן – חוש הריח גם הוא עלול להיפגע עם השנים, לכן גלאי עשן יכול להציל חיים.
  • ריהוט תומך – עם התקדמות הטכנולוגיה פותחו יותר ויותר מוצרים אשר הפכו את חיינו לקלים ועצמאיים יותר. רהיטים ומכשירים רבים יכולים לעזור ולשפר את איכות החיים של מבוגרים רבים. לדוגמא: פעולה בסיסית כגון קימה מכיסא יכולה להפוך עם השנים למעמסה אשר עלולה להוביל אדם לאבד את עצמאותו. כורסה חשמלית אשר מתרוממת עד למצב של עמידה יכולה להחזיר למבוגר את תחושת עצמאותו, להקל ולשפר את איכות חייו.
  • חוטי חשמל – מומלץ להצמיד חוטי חשמל לקירות ולהסתירם ככל שניתן ולא להעביר חוטי חשמל באמצע החדר בכדי למנוע נפילות או התחשמלות.
  • מכשור המטבח – ניתן לצייד את המטבח במיטב המכשירים אשר יהפכו את תחום הבישול למהיר וקל יותר. אפשר לרכוש מכשירים אשר קוצצים ירקות, מוערכים ומערבבים ללא כל מאמץ. מומלץ לקנות סכינים בעלי ידית עבה לאחיזה יציבה יותר ולהחליף את כל הקערות והכלים הכבדים בכלי פלסטיק קלים לא פחות יפים.

לעיתים, שינויים בטיחותיים מעיין אלה מצריכים כסף רב, שלא תמיד נמצא בהישג ידו של הדייר המבוגר או  בני משפחתו. במצבים כאלה, בהתאם לתנאים מסויימים שנקבעו, יכול הדייר לקחת משכנתא הפוכה, באמצעותה יוכל לרכוש את האמצעים הבטיחותיים לביתו ובכך יוכל להמשיך להתגורר בביתו ללא חשש לנפילות או לתאונות אחרות.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר