Home » עבודה לאחר היציאה לפנסיה

עבודה לאחר היציאה לפנסיה

עבודה לאחר הפנסיהגיל היציאה לגמלאות – 64 שנים לאישה ו-67 שנים לגבר הוא הגיל שבו מקובל לצאת לפנסיה ולהתחיל לקבל תשלומים שונים מקרנות הפנסיה, מביטוחי המנהלים, מביטוח לאומי (קצבת זקנה).

בגיל זה, כך מסתבר, ישנם לא מעט אנשים שמסיבות שונות ממשיכים לעבוד. מדוע זה קורה? האם זה משתלם? איך אפשר למצוא עבודה בגיל הזה? התשובות לשאולות הללו מורכבות למדי אך בהחלט כדאי לתת עליהן את הדעת.

מדוע ממשיכים לעבוד

אנשים רבים מגלים כיום שעצם ההגעה לגיל הפרישה מפנה להם זמן רב, ולעיתים רב מידי לפעילויות בילוי ופנאי ושהפרישה לא מחייבת אותם להפסיק לעבוד. החוק הנוכחי לא מחייב את העובד שהגיע לגיל פרישה לעזוב את עבודתו ולמעשה – ניתן בהחלט להגיש בקשה למעסיק להישאר בעבודה.

על המעסיק לשקול את הדברים באופן אובייקטיבי, לאור צרכי מקום העבודה ולאור כישורי המועסק. מובן שיש גם פנסיונרים שמחליטים למצוא עבודה אחרת, התואמת את יכולותיהם ויש גם כאלה שמגלים שפעילות קבועה וסדר יום שכולל עבודה גורם להם להרגיש טוב, יצרניים, נחוצים. ככלל, הסיבות לרצון או לצורך להמשיך לעבוד לאחר היציאה לפנסיה כוללות בין היתר:

  • רצון להמשיך לתרום, סיבה טובה לקום בבוקר. לעיתים קיים חשש מאובדן משמעות לחיים ושעמום, ועבודה בהחלט יכולה למנוע זאת.
  • צורך כלכלי – ישנם פנסיונרים שלא צברו חסכונות די הצורך, לא מימשו את זכותם להגדלת הפנסיה, וכעת זכויות הפנסיה שלהם מוגבלות.
  • לעיתים, דווקא לעובדים מבוגרים ומנוסים יש יכולת לרתום את יכולותיהם לטובת המעסיק והוא מבקש מהם לדחות את הפרישה.

כדאי או לא כדאי

יש מחשבה נפוצה, שאיננה נכונה תמיד, שטוענת שלפנסיונרים לא כדאי לצאת לעבוד. החשיבה הזאת אולי איננה משוללת כל יסוד, אבל היא גם לא תמיד נכונה. חבות המס של פנסיונרים מתחשבת בכל אותן ההכנסות החייבות במס. הכנסות אלה יכולות לכלול קצבאות, פנסיות, הכנסות מנכסים וכמובן גם הכנסות מעבודה.

המס השולי של הפנסיונר שממשיך לעבוד יכול להיות גבוה או נמוך, בהתאם לכלל ההכנסות. יש לתת על כך את הדעת ויש מקום להתייעצות עם מומחה למיסים או עם פקיד השומה. מה שבטוח – מס הכנסה לא יכול "לשים את היד" על כל הכנסותיו הנוספות של הפנסיונר. המס המקסימלי יהיה על פי מדרגת מס רלוונטית. יש כאלה שעבורם המס השולי יהיה גורם מרתיע, יש כאלה שלא.

שוקלים הסבה מקצועית

עבור מי שיוצא לפנסיה ופורש לגמלאות, עדיף בדרך כלל לבדוק עם המעסיק אפשרות להישאר בתפקיד הנוכחי, גם במשרה חלקית. כלל זה לא יתאים בכל תפקיד ובכל עיסוק, בפרט כאשר מדובר בעבודות שמצריכות כושר גופני מעולה, ראיה חדה וכדומה.

אי לכך, וגם מסיבות נוספות, ישנם פנסיונרים שבהחלט שוקלים הסבה מקצועית. יש כאלה שמגלים יכולת טובה למדי ללמוד, להתעדכן. יש כאלה שמוצאים את דרכם לעבודות פשוטות יחסית, שמתאימות להם מבחינת יכולת גופנית. כדאי לשים לב שגם משרות חלקיות, זמניות או עונתיות בהחלט יכולות לבוא בחשבון.

חשוב לציין שיש מעסיקים שמחפשים במיוחד עובד במשרה חלקית שהוא פנסיונר. זה נפוץ למשל כאשר למעסיק אין עבודה בהיקף משמעותי או כאשר אין ברצונו להתחייב לספק פרנסה לאדם צעיר שזקוק לשעות עבודה בהיקף מלא.

כדי למצוא עבודה בגיל הפנסיה אפשר ומומלץ:

  • להיעזר במקורות מידע כגון עיתונים, אינטרנט, לוחות דרושים. יש משרות המיועדות במיוחד לפנסיונרים ויש גם משרות שמתאימות לטווח גילאים נרחב.
  • לנצל רשת של קשרים בכדי תוצאות – כדאי להיעזר במכרים, שכנים, ידידים, קשרים עסקיים מהעבר (לקוחות, ספקים) שיכולים לסייע במציאת עבודה.
  • לפנות למעסיקים פוטנציאליים באופן יזום, לשלוח קורות חיים ולשים דגש על יכולות וכישורים שנצברו במהלך שנים ארוכות.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר