Home » זכויות העובדים בהגדלת פנסיה

זכויות העובדים בהגדלת פנסיה

זכויות עובדים בהגדלת פנסיהככל שהאדם יפריש סכום משמעותי יותר לפנסיה, כך יוכל ליהנות מרמת חיים גבוהה יותר לעת זקנה. גם למדינה חשוב שיהיו אזרחים מבוגרים בעלי פנסיה גבוהה שאינם מהווים נטל חברתי ואינם זקוקים ל"נדבות".

לכן חשוב להעניק הד לעובדה שהעובדים יכולים וזכאים לבצע הגדלת חיסכון הפנסיה. מהי בדיוק משמעות הדבר ואיך עושים זאת?

הזכות לדעת, הזכות לחסוך יותר

למרות שכיום מותר לכל עובד לבחור בעצמו את סוכן הביטוח שיטפל בחסכון שלו, רק מעטים מאוד אכן משנים את בחירתו של המעסיק. על אותו משקל, רבים מהעובדים, יותר ממחצית, כלל אינם  יודעים מהו הסכום שכבר הספיקו לחסוך ואיזו קצבה הם צפויים לקבל לאחר היציאה לגמלאות.

משום כך, חשוב שנדגיש שהסכום שאותו מפקידים עבורכם המעסיקים לטובת הפנסיה כלל איננו סוף פסוק. יועץ פנסיה ממליץ להגדיל את החיסכון.

פנסיית חובה: זכות העובדים

זוהי הפקדה מינימלית אותה מפריש מעסיק לעובדיו. פנסיית החובה אינה משולמת באופן מלא מכיס המעביד.

ההפקדה מחולקת לשני חלקים (לאו דווקא שווים). חלק האחד הוא הפקדה של העובד (סכום זה מנוכה מהשכר) והחלק השני הינו הפקדה של המעסיק.

שינויים בגובה החיסכון

יצוין כי במהלך השנים, מאז נחקק החוק שעוסק בפנסיית חובה, חלו שינויים בגובה החיסכון הפנסיוני וההפקדות העובד והמעסיק עלו. היו שנים שבהן פנסיית החובה שהפקיד המעסיק הגיעה לסך של שישה אחוזים מהשכר, בעוד העובד הפקיד סכום מעט נמוך יותר (חמישה וחצי אחוזים).

בתחילת שנת 2017 חל שיפור, כך שכיום גדל החיסכון המופקד מדי חודש לכדי 12.5% (שישה אחוזים הפקדה של העובד ושישה וחצי – של המעסיק). אך האם די בכך? מסתבר שניתן בהחלט להפקיד יותר מכך, וזה גם עשוי מאוד להשתלם.

לא להיות שאננים – מומלץ שכל עובד יבדוק שהמעסיק אכן מפריש עבורו לכל הפחות את הסכום המינימלי המגיע לו. על פי חלק מההסכמים הקיבוציים וכמובן שעל פי חוזים אישיים, אמורים חלק מהעובדים לחסוך יותר ביחס לפנסיית החובה הכללית.

יותר חיסכון, יותר הטבות

לבד מהחשיבות שכל עובד יבדוק שזכויותיו בנוגע לחיסכון לפנסיה מתממשות במלואן על ידי המעסיק, ראוי לדעת שעובד יכול להגדיל את ההפקדות גם באופן עצמאי. שלא תהיה טעות – הפקדה עצמאית לחיסכון פנסיוני לא נועדה אך ורק לאנשים שהם בעלי עסק או עצמאיים.

הפקדה עצמאית ניתנת לביצוע על ידי כל שכיר המעוניין בכך, באמצעות סוכני ביטוח, גופים מוסדיים או תוך פניה לבתי השקעות וקופות גמל.

מדוע כדאי להגדיל את החיסכון, גם אם המעסיק מפקיד את פנסיית החובה ואין לו עניין להגדיל את ההפקדה מעבר לכך? ראשית, זכות העובד לשאוף לכך שהקצבה שיקבל תהיה גדולה יותר מזו המובטחת על ידי פנסיית חובה ולעיתים יש רצון לשפר גם את אלמנט הביטוח.

שנית, בדרך זאת ניתן בהחלט לממש הטבות מס שונות, המגיעות לאנשים שטרם ניצלו את ההטבות המגולמות ברמת השכר הנוכחית שלהם.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר