Home » על גירושים ונישואין מחדש בגיל השלישי

על גירושים ונישואין מחדש בגיל השלישי

גירושין ונישואין מחדש בגיל הזהבמספר הזוגות שמתגרשים מדי שנה בישראל גבוה למדי ודומה למקובל בארצות מערביות אחרות. תופעה מעניינת שמתלווה לנתון הרשמי, שלפיו אחד משלושה זוגות צפוי להתגרש, היא של שונות בגיל הגירושין.

מצד אחד, ישנם זוגות לא מעטים שמתגרשים בגיל מאוד צעיר. מצד שני, ישנם זוגות שבוחרים להתגרש בגיל מבוגר, דהיינו הגיל השלישי. יתירה מכך, בקרב הזוגות שמתגרשים מאוחר ישנם אשר שבונים מחדש מערכת זוגית יציבה ואפילו ממסדים את הקשר ונישאים.

בשורות הבאות נדבר על כמה היבטים חשובים ומעניינים הקשורים בתופעה המתגברת של גירושים ונישואין מחדש בגיל השלישי.

אין גיל לשינויים

אם בעבר גברים ונשים שחצו את גיל השישים ובוודאי את גיל השבעים נחשבו ל"קשישים", הרי שכיום המצב שונה מיסודו. פנסיונרים רבים ואנשים בני הגיל השלישי שומרים על גישה חיובית ובריאה לחיים והם בהחלט לא רואים את עצמם כמי שכבר מיצו את החיים. חלק חשוב מתופעה זו מתבטא במוכנות לעשות צעדים מהותיים גם כאשר יש להם מחיר.

כיום, המוכנות לפרק תא משפחתי ולצאת לדרך חדשה בגיל השלישי גבוהה מתמיד. ההבנה שלעולם לא מאוחר לשנות וגם אין גיל לאהבה מקבלת ביטוי בקרב זוגות רבים של "צעירים" בני הגיל השלישי. דבר זה, אגב, מתרחש במקביל לתופעות מעניינות אחרות כגון לימודים אקדמאיים בגיל מבוגר, יציאה לטיולים הרפתקניים בחו"ל, פעילויות פנאי שונות ומגוונות ותופעות נוספות של פריחה בגיל השלישי.

משתפים את הילדים

זוגות רבים מרגישים שנוח יותר להיפרד בגיל מבוגר, כאשר הילדים כבר מזמן עזבו את הקן והקימו על פי רוב בית ומשפחה משלהם. לעומת פרידה בגיל צעיר, הילדים לכאורה אינם מהווים שיקול בפירוק התא המשפחתי. יחד עם זאת, מומחים ממליצים בחום לשתף את הילדים בתהליך זה ולא להשאיר אותם מחוץ לתמונה.

חשוב להבין שאנו לא מדברים בהכרח על התייעצות עם הילדים בשעה שנפרדים וגם לא בשעה שמחליטים למסד קשר חדש של נישואין. אנו מדברים על שיתוף מתוך כבוד וכדי שלא ליצור הפתעות לא נעימות או תחושה של הסתרה. תופעה ידועה של חשש והסתרה במקרים מסוימים של בניית קשר זוגי בגיל מבוגר וכן של נישואין איננה עושה טוב וכדאי "לחשוף את הקלפים" בשלב מוקדם.

עצמאות כלכלית בהחלט משפיעה

באופן טבעי, למצב הכלכלי יש השפעה רבה על המוטיבציה להתגרש. זה נכון בכל גיל וכמובן גם בגיל השלישי. במקביל, כאשר נישאים מחדש חשוב לבצע פעולות בעלות משמעות פיננסית רבה הן על בני הזוג והן על בני משפחה ובעיקר הילדים.

על פי רוב, גירושין בגיל מבוגר לכאורה פשוטים יותר מההיבט הפיננסי, שכן אין דיונים מורכבים על מזונות לילדים. מצד שני, נושא חלוקת הרכוש בהחלט מחייב גמישות ומשא ומתן.

במקביל לכך, יש לתת את הדעת להיבטים משפטיים – כלכליים לא פחות רציניים כאשר ממסדים קשר של נישואין בגיל מאוחר. דבר זה חשוב בכדי לשמור האינטרסים של כל אחד מבני הזוג וכדי למנוע חיכוכים ומריבות בקרב היורשים במקרה של פטירה.

תיאום ציפיות וטיפול זוגי

הדבר האחרון שכדאי לקחת בחשבון, הן במקרה של גירושין והן במקרה של בניית קשר זוגי מחודש הוא תיאום ציפיות כללי ו/או טיפול זוגי. בשלב המחשבות על גירושין, לעיתים עולות מחשבות ותסכולים שמנותקים מהמציאות הממשית. ישנה מחשבה שצעד זה הינו פתרון של קסם. במידה ויש תקווה לשיקום הקשר, טיפול זוגי בהחלט יכול להיות פתרון טוב.

מאוחר יותר, במידה ומחליטים להינשא לבן או בת זוג חדשים, כדאי לעשות זאת תוך תיאום ציפיות בכל הבחינות – גם רגשית, גם נפשית וגם כלכלית. לצורך כך, ניתן גם כן להיעזר בטיפול זוגי לזמן קצר.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תעודת נצח – צוואה רוחנית המשאירה "טעימות קטנות מהחיים"


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר