Home » טיולים לבני הגיל השלישי – כי החיים רק מתחילים

טיולים לבני הגיל השלישי – כי החיים רק מתחילים

tripsאנשים רבים סבורים שחייהם "רק מתחילים" לאחר גיל חמישים.

אלו הן שנים בהן העבודה מהווה כבר חלק מרכזי פחות בחיים, והמשפחה לרוב כבר גדלה, כך שבני קבוצת גיל זו מתחילים להקדיש סוף סוף זמן לעצמם.

אחד ההיבטים הוא יציאה לטיולים, בארץ או בעולם, במסגרות מותאמות, כגון טיולים מאורגנים, אשר מיועדים בעיקר או אפילו רק למבוגרים בגיל הפנסיה.

מוזיאונים ואתרים היסטוריים, אך לא רק

טיולים לבני הגיל השלישי צריכים לכלול מספר מאפיינים חשובים. ראשית, תכנית הטיול צריכה להתאים לתחומי העניין של בני הגיל השלישי. למרות שלכל אדם המגיע לגיל הזה יש בוודאי תחביבים ותחומי עניין משלו, הפנייה היא למכנה המשותף הרחב ביותר.

בטיולים לבני הגיל השלישי נלקחות בחשבון בעיקר אטרקציות בנושאי תרבות, היסטוריה וגאוגרפיה, המתאימים כמו כפפה ליד למה שמחפשים מרבית המבוגרים היוצאים לטיולים. ביקור במוזיאונים או הגעה למקומות היסטוריים מהווים חלק מרכזי בתכניות הטיולים, ולא קשה להבין מדוע.

דגש על בחירת אטרקציות מיוחדות ורמת קושי של המסלולים

בטיולים לבני הגיל השלישי לא יהיו מסלולי הליכה של שעות ארוכות, אלא אם כן קבוצת המטיילים הם מבוגרים מקפידים על פעילות גופנית קבועה. תחת זאת, הדגש הוא על מקומות ואטרקציות שיהיו פשוטות להתרשמות עם מינימום הליכה.

באופן לא מפתיע, טיולים לבני הגיל השלישי מאופיינים בקצב איטי יחסית: אלו הם לא טיולים בהם רוצים להספיק ולראות הכל "ויהי מה" (למשל, להגיע ליעד מסוים כדי לראות אותו, לצלם ומיד להמשיך הלאה), אלא טיולי עומק המבוססים על מספר קטן יחסית של אטרקציות, שלכל אחת מהן ניתנת תשומת לב ראויה.

בחירת יעדי הטיולים: השמים הם הגבול

הטיולים המיועדים לבני הגיל השלישי מכוונים ליעדים בכל קצוות העולם: בין אם עיר תיירותית באירופה למשך מספר ימים, ובין אם יעד אקזוטי במזרח או בארצות הברית, במסגרת טיול הנמשך מספר שבועות.

נגישות ופשטות

טיולים לבני הגיל השלישי צריכים להקל ככל האפשר על ההתנהלות במהלך השהות ביעד החדש. מעבר לרמת הקושי של המסלולים עצמם, הרצון הוא להקל ככל האפשר על המשתתפים בהם מבחינה פיזית.

הבחירה במלונות מציבה דגש ניכר על המיקום, שצריך להיות שקט ככל האפשר: ברור כי מלון לצעירים, בו נערכות מסיבות עד השעות הקטנות של הלילה, לא יתאים ללינת מבוגרים.

הנגישות של המלון ביחס לאטרקציות התיירותיות, מרכז העיר או אפילו אפיקי התחבורה הציבורית הוא פרמטר נוסף שנלקח בוודאי בחשבון על ידי הגורמים שמארגנים את הטיולים.

ההיבט החברתי של הטיול

עם כל הכבוד ליעדים התיירותיים עצמם, אסור לשכוח שיציאה לטיול היא במידה רבה פעילות חברתית במלוא מובן המילה. במקרה של טיולים לבני הגיל שלישי, היתרונות ברורים.

המשתתפים בטיול ייהנו מחברת בני גילם, עימם ימצאו שפה משותפת ביתר קלות – עובדה זו עשויה לשפר הרבה יותר את החוויה של כל אחד מהמשתתפים במהלך הטיול. המציאות מוכיחה כי אף גיל אינו מאוחר מדי כדי לפתח חברויות ולרכוש חברים חדשים, כאשר הטיולים לאוכלוסיה המבוגרת יותר מהווים עדות ניצחת לכך.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר