Home » אפשרויות מימון לדיור מוגן

אפשרויות מימון לדיור מוגן

אפשרויות מימון לדיור מוגןהמעבר למוסד לדיור מוגן צפוי להשפיע במידה רבה על הקשיש ומשפחתו, כאשר ברור שאי אפשר להוציא את עלויות המוסדות הגריאטריים האלה מתוך התמונה – והרי מוסדות לדיור מוגן הם כמעט תמיד יקרים יותר מאשר בתי אבות או מקבילות אחרות.

בהתחשב בכך, לא מפתיע מדוע רבים מעוניינים לברר מהן אפשרויות המימון העומדות לרשותם במטרה להשלים את המעבר ולעמוד בו לאורך זמן.

סקירה של התחום, כפי שנעשה במאמר הנוכחי, מראה שיש בו לא מעט אפשרויות: למרות שהגורמים ה"רשמיים" לא משתתפים במימון השהות במוסד לדיור מוגן להבדיל מבתי אבות.

הון עצמי

האפשרות לראשונה לממן מוסד דיור מוגן, באופן מלא או חלקי, היא באמצעות ההון העצמי העומד לרשותו של האדם המבוגר ו/או בני המשפחה שלו. בשלב זה של חייו ייתכן בהחלט שכבר נצבר אצלו הון שמאפשר לו לבצע את המעבר ולעמוד בנטל התשלומים הלא כל כך פשוט.

יש קשישים שעושים זאת באמצעות כספים שאגרו במהלך השנים, בעבודה קשה ומאומצת, אם כי אופציה אחרת היא כספים שהקשיש מקבל בנקודת הזמן הנוכחית: דמי הפנסיה, קצבאות מסוגים שונים וכן הלאה.

דיור מוגן ציבורי

האפשרות הבאה מתאימה בעיקר לקשישים אשר מצבם הכלכלי בעייתי, כך שברור שאין להם למעשה כל סיכוי לממן באופן עצמאי את השהות שלהם בדיור ציבורי. הפתרון הרלוונטי הוא דיור מוגן ציבורי, שמיועד הן לאנשים מבוגרים שאין בבעלותם דירה למגורים והן למבוגרים שמתגוררים בנקודת הזמן הנוכחית בדיור ציבורי.

הסיוע הכלכלי הניתן לאוכלוסייה זו – גברים מעל גיל 65 ונשים מעל גיל 60 – בא לידי ביטוי במסגרת סבסוד חלקי של עלות השהות החודשית במוסדות הציבוריים לדיור מוגן, כאשר גובה הסבסוד תלוי במצבו הכלכלי של הקשיש הספציפי. התשלום הניתן במסגרת זו מצד הקשיש הוא מינימלי ועומד על 8% בלבד מכלל ההכנסות של הקשיש, בין אם מקצבאות ובין אם ממקורות אחרים.

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא פתרון מבוקש מאד על ידי שורה ארוכה של אנשים המגיעים לבני גיל הזהב. היא מיועדת לקשישים מעל גיל 60 אשר בבעלותם דירה או בית למגורים, נכסים אשר הופכים למעשה להיות הבטחון של הבנק או הגורם הפיננסי האחר שמעניק בתמורה לכך הלוואה בסדרי גודל משמעותיים (אחוזים נכבדים מערכה של הדירה).

היתרון המרכזי כאן הוא שהמשכנתא ההפוכה מעניקה לקשישים מרווח נשימה כלכלי של ממש, מכיוון שהם לא צריכים להחזיר את כספי ההלוואה מדי חודש. במקום זאת, ההחזר נעשה לאחר שהקשיש עוזב את ביתו או לחלופין על ידי שאיריו לאחר פטירתו, חלילה.

בנוסף לכך, הליך קבלתה נחשב לפשוט ביחס לסוגים אחרים של הלוואות, בראשן משכנתא, כאשר במקרה בו הקשיש ונכס המגורים שלו עומדים בתנאי הסף אין סיבה שהוא לא יקבל את המשכנתא.

שימו לב לתנאי המסלול

מוסדות הדיור המוגן השונים נבדלים ביניהם בהרבה מאד פרמטרים, כולל כאלה הנוגעים באופן הדוק לעלות השהות בהם. מה שחשוב לזכור הוא שלא רק גובה התשלום משתנה בין המוסדות השונים, אלא גם מסלולי התשלום.

המסלולים נבדלים ביניהם בפרמטרים דוגמת גובה דמי הפיקדון, דמי האחזקה השוטפים, חלוקת התשלומים וכן הלאה. מכאן, שמומלץ מאד לבחון מהן אפשרויות התשלום שמציע המוסד הספציפי לדיור מוגן ולבחור בזו שמתאימה במידה הרבה ביותר לצרכים וליכולות הכלכליות של הקשיש ושל משפחתו.

המלצה מועילה היא לא "להקריב" יותר מדי מבחינה כלכלית, אלא לבחור במוסד לדיור מוגן שמציע תנאי תשלום שניתן בסבירות גבוהה מאד לעמוד בו. אחרי הכל, ההכנסה ויכולת ההחזר של הקשיש, אפילו אם לוקחים בחשבון את הפתרונות היעילים שתוארו כאן במאמר, רק נוטה להפוך לקטנה יותר עם השנים.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר