Home » פעילות גופנית לבני גיל הזהב

פעילות גופנית לבני גיל הזהב

פעילות גופנית לבני גיל הזהבאומרים שפעילות גופנית חשובה ובריאה בכל גיל. עם זאת, יש שכבות גיל שעבורן לפעילות גופנית יש ערך מיוחד, חשוב במיוחד. עבור בני גיל הזהב יש תועלות יוצאות מן הכלל כאשר מקפידים לבצע פעילות גופנית קבועה.

מסתבר שגם מי שנהג אחרת בגיל צעיר, גם מי שלא הקפיד להתאמן, לחזק את השרירים, לעבוד על סיבולת לב ריאה, יכול לשנות את ההרגלים, לשפר את הבריאות ולהשפיע לטובה גם על הפעילות השכלית ועל שביעות הרצון הכללית.

מרגישים טוב יותר

פעילות גופנית לבני גיל הזהב מאפשרת להמריץ את הדם וגם להרגיש טוב יותר מבחינה רגשית, לא פחות מאשר מן הבחינה הגופנית. כאשר המטרה החברתית והרגשית חשובה במיוחד, יש עדיפות לקיים פעילות גופנית בקבוצה, ולצאת לטיולים קבועים.

אפשר בהחלט להצטרף לקבוצה לפעילויות כגון התעמלות לחיזוק העצם, אימון לחיזוק שרירים, אימון גמישות וחוזק כגון פילאטיס או יוגה. עבור מתאמנים שרוצים לשים דגש על פעילות מדויקת וכאשר רוצים להתקדם בצורה מהירה יותר, אפשר בהחלט להצטרף לסגנון האימון המועדף  – עם מאמן אישי. כמובן שניתן גם לשלב בין שתי האפשרויות – אימון אישי מותאם ובנוסף – אימון קבוצתי בכדי ליהנות מהאווירה, מהמפגש החברתי.

שיווי משקל ויציבות

בגילאים הצעירים, פעילות גופנית מיועדת בעיקר לשם שיפור סיבולת לב ריאה (פעילות אירובית) ולשם חיזוק השרירים (פעילות אנאירובית). עבור מתאמנים בתקופת גיל הזהב, מטרה לא פחות חשובה היא התמקדות בחיזוק הגוף לשם שיפור שיווי משקל ויציבות.

אחוז ניכר מהפציעות של הגיל המבוגר נובע מאובדן שיווי משקל ונפילה. אין ספק שיש והדבר נובע ממחלות שיוצרות סחרחורת, בעיות של לחץ דם וסיבות נוספות, אולם חולשת שרירים וקושי בשמירה על שיווי משקל הם בהחלט סיבות מרכזיות לפציעה.

יש לא מעט סוגים שונים של פעילות גופנית שיכולים לסייע בשיפור קואורדינציה, שיפור היציבות, חיזוק שרירים התומכים ביציבה. פילאטיס למשל היא שיטה טובה וכן גם שיטות כגון טאי צ'י. עם זאת, גם אימון במכון כושר ואפילו ריקוד קבוע כפעילות גופנית יכולים להביא לתוצאות מצוינות בשיפור היציבות. רופאים מרבים להמליץ על אימון גופני ככלי שיקומי, לאחר נפילה, חבלה או מכה. אנו ממליצים לא לחכות לאירוע כזה אלא לקיים פעילות גופנית כאמצעי מקדים.

אימון לגמישות

עם העלייה בגיל חלה תופעה טבעית של ירידה בטווח התנועה של המפרקים וקושי בהפעלת שרירים. שינויים ניווניים, כאבים ומחלות ניתן להאט וניתן גם לשפר ולהחזיר לא מעט מהיכולות שאבדו עם הזמן. גוף גמיש יותר מועד פחות לנפילות וגם מגדיל מאוד את יכולת התפקוד הכללית בביצוע מטלות יום יומיות.

יש תרגילים שונים שניתן לבצע לצורך שיפור הגמישות בבית או מחוצה לו, בעמידה, בעזרת כיסא, בעזרת מכשירי עזר שונים. כדי לשפר את הגמישות באופן ממשי חשוב לבצע מתיחות לפרק זמן של מספר שניות, ועם כמה חזרות לכל מתיחה ומתיחה. גמישות ניתן לשפר בפעילות גופנית כגון יוגה וגם בתרגילים ושיטות נוספות.

כדאי להתאמן בקביעות

כל אימון גופני משיג תוצאות טובות כאשר הוא נערך בקביעות ולאורך זמן. תרגול גופני צריך להיות מותאם ליכולת ולא מומלץ לנסות לזרז את השגת התוצאות ללא הדרכה מתאימה. חשוב גם להחליט על פעילות גופנית בהתייעצות עם רופא ולעשות זאת על סמך מגבלות שונות שנובעות ממצב בריאות, תרופות שונות וכדומה.

שחייה, למשל, וגם הליכה, הן פעילויות שמתאימות גם לאנשים הסובלים ממגבלות שונות וניתן לבצע גם אימון שכולל רכיבה על אופניים או ריצה, במידה ואין מניעה. העיקר הוא לקיים שגרת אימונים, ליהנות – ולהתמיד.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר