Home » כאבים בגוף בקשישים

כאבים בגוף בקשישים

כאבים בגוף בקשישיםקשישים רבים נוטים לפטור כאבי גוף נפוצים כחלק מההזדקנות, ומעדיפים לטפל בעצמם עם תרופות או לסבול בשקט את הכאבים. אך כאב שאינו מטופל עלול להפוך לכרוני ולהפחית את איכות החיים.

מומחי כאב ממליצים שלא להתעלם מכאב מתמשך בכל חלק של הגוף, בין אם מדובר בכאבי צוואר, כאבי גב תחתון או כאבי עצבים, ולא להמתין עד שהכאב ישבש את הפעילות השגרתית באופן חמור.

כאב כרוני מוגדר ככאב הנמשך למעלה משלושה חודשים, ועשוי להצביע על מחלות רקע כגון דלקת פרקים, מחלת דיסק ניוונית וסרטן.

סוגי כאבים נפוצים בקרב אנשים מבוגרים

הסוגים הנפוצים ביותר של כאבי המשפיעים על קשישים כוללים:

  • כאב ודלקת מפרקים באצבעות, בברכיים, בירכיים ובעמוד השדרה.
  • נוקשות מפרקים בבוקר.
  • כאבי גב תחתון.
  • כאבי צוואר.
  • כאבים עצביים.

הגורמים לכאבים בקרב קשישים

הסיבות השכיחות לכאבים בקרב קשישים כוללות:

אוסטיאוארתריטיס

מצב מתקדם של קרע בסחוס המפרקי, ככל שהוא הופך להיות פחות גמיש, הסחוס מאבד את יכולתו לרכך את השפשוף הכואב של העצמות זו נגד זו. דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה אוטואימונית, כלומר, הגוף תוקף את עצמו.

מצב זה מאופיין בכאב, נפיחות ועיוות חדים של מפרקי האצבעות, כפות הרגליים ופרקי הידיים. כאב ודלקת מפרקים עלולים להיות כה חמורים, עד כי הם מובילים להשבתה. קשישים עם דלקת מפרקים שגרונית חווים לעיתים קרובות נוקשות חמה מתמשכת בבוקר, ומפרקים נפוחים.

מחלת דיסק ניוונית

כאבי גב תחתון וכאבי צוואר הם מקורות נפוצים ביותר של כאב כרוני בקרב קשישים. כשדיסקים בצוואר מתנוונים, החומר הרך בדיסקים בגב התחתון עלולים להתנפח החוצה או להיקרע, וללחוץ על העצבים או על עמוד השדרה. פריצת דיסק היא סיבה נפוצה של כאבי עצבים וכאבי גב תחתון בקרב קשישים.

בהתאם לדיסקים המושפעים, הקשיש עלול לחוות כאבי צוואר, כאבי גב תחתון חדים, או כאבים פועמים בישבן ובמורד הרגליים. מחלת דיסק ניוונית משפיעה על אנשים מגיל ארבעים ומחמירה בגילאי שישים.

דלקת פרקים – זוהי מחלת שרירים ושלד הגורמת לכאבי פרקים, דלקת ונוקשות אברים. שני הסוגים הנפוצים ביותר בקרב קשישים כוללים דלקת מפרקים ניוונית ודלקת מפרקים שגרונית.

דורבן עצמות – אלו הם גידולים המתרחשים לאורך עמוד השדרה בצוואר, בכתפיים, בירכיים, בברכיים ובכפות הרגליים. כשמצב זה מקרין על עצבים סמוכים, גידים ורצועות, הוא עלול לגרום לכאבי גב תחתון, כאבי צוואר וכאבי מפרקים באזורים הנגועים. התסמינים כוללים עקצוץ וחוסר תחושה בעצמות, ודחיסה על העצבים. הזדקנות, ניוון דיסק ופציעות ספורט תורמים לצמיחת דורבן עצמות.

כתף קפואה – מצב זה הוא מקור שכיח לכאבי פרקים ונוקשות בקרב אנשים מבוגרים בין הגילאים ארבעים עד שבעים. המצב עשוי לנבוע מחוסר תנועה ממושך בכתף לאחר ניתוח או כתוצאה מכאב כרוני, כגון דלקת פרקים. כתף קפואה מתרחשת כאשר רקמות החיבור סביב מפרק הכתב מתעבות ומתהדקות.

טיפולים לכאבים בקרב קשישים

הגישה הרב תחומית נחשבת לטובה ביותר כשמדובר בטיפול בכאבים כרוניים בקרב קשישים. המטרה היא לסייע להם לשחזר כמה שיותר מיכולות התפקוד הפיסי שלהם ולשלוט בכל ההפרעות המשביתות.

הטיפולים כוללים:

הימנעות ממנוחה ממושכת במיטה להקלת כאבי פרקים, כאבי צוואר וכאבי גב תחתון – מנוחה ממושכת במיטה עלולה להוביל לתוצאה גרועה יותר.

תרופות נגד כאבים להשגת הקלה – כגון סבב קצר של תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות (NSAIDs), להפחתת כאבי פרקים ודלקת מפרקים.

תרופות נוגדות דיכאון – להקלת כאבי עצבים כרונים.

מרפי שרירים – לכאבי גב, כאבי גב תחתון וכאבי צוואר.

פיזיותרפיה ופעילות גופנית –  פיזותרפיה לחיזוק שרירי הגב והבטן, הפחתת כאבי פרקים ושיפור הגמישות.

זריקות שונות – של הרדמה מקומית עם כמויות סטרואידים קטנות.

ניתוח – כשכל הטיפולים האחרים לא צלחו.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר