Home » חוגים ופעילויות לגיל הזהב

חוגים ופעילויות לגיל הזהב

גיל הפנסיה מאופיין בקושי הגדול של קשישים רבים להסתגל למצב החדש, בו אין הם חייבים לקום בבוקר בשעה מסוימת, למהר לעבודה או להכין ארוחת בוקר לילדים. מצב מיוחד זה, גורם לקשישים רבים בלבול לא פשוט, שעשוי להוביל לחולי פיזי ונפשי.

על מנת לשמור על בריאותם וחוסנם של הקשישים, עליהם להישאר פעילים פיזית ונפשית, בצורה המקסימאלית האפשרית. ישנן מגוון דרכים באמצעותן יכולים הקשישים להמשיך ולהיות עסוקים גם לאחר יום הפרישה, ולמצוא סיבה טובה לקום בבוקר, החל מהצטרפות לחוגי אומנות ויצירה, דרך השתתפות בפעילות גופנית וכלה בהתנדבות בגופים הזקוקים לכך.

אילו פעילויות פנאי וחוגים נוספים מתאימים לגיל השלישי, ואיך יכולים בני גיל הזהב להעסיק את עצמם לאחר גיל הפרישה? על כך במאמר זה.

פעילות גופנית – גם לגוף וגם לנפש

הימנעות מפעילות גופנית למשך תקופה ארוכה, עשויה לגרום לניוון שרירים, לעלייה במשקל, לאי נוחות ואף לתחושות של דיכאון ועצב. הפעילות הגופנית, מלבד היותה חלק מדרך חיים של עצמאות, יכולה לטפל במחלות כרוניות כמו מחלות ריאה, לחץ דם גבוה ומחלות לב. פעילות זו אף יכולה להוסיף איכות והנאה לחיי היום יום.

כאשר מדובר על פעילות גופנית עבור קשישים, אין הכוונה היא להתעמלות אירובית, ספינינג או הרמת משקולות, אלא הכוונה היא להליכה יום יומית של 10 עד חצי שעה, או השתתפות בפעילות פיזית המותאמת לקשישים כמו יוגה, פילאטיס, תרגילי חיזוק עם משקולות יד קטנות, טניס שולחן, שחיה ופעילות מהנות נוספות הכוללות גם מרכיב חברתי, כמו ריקוד.

אומנות כדרך ביטוי עצמי

יש שחושבים כי יצירת פרויקטים אומנותיים מיועדת רק לתלמידי תיכון או אמנים צעירים הנמצאים בשיא אונם, אך בפועל, אין גיל לאומנות והיא יכולה להוות עבור פנסיונרים פורקן אדיר והזדמנות לביטוי עצמי. ישנם מגוון חוגי אומנות המתאימים לבני גיל הזהב, כגון: ציור, סריגה, פיסול, תכשיטנות, קישוט עוגות, סידור פרחים, צילום ועוד. במרכזים מסוימים, יוכלו המשתתפים להציג את יצירותיהם במסגרת ירידי אומנות, כך שירגישו מתוגמלים, פיזית ונפשית על מאמציהם.

אימון המוח

אחד הדרכים לשמור על ערנות ולהרחיק את האפשרות לדמנציה או אלצהיימר, היא באמצעות פעילויות המעוררות והמעודדות חשיבה, כגון: קריאת ספרים, כתיבה, פתרון חידות, תשבצים, סודוקו, חידות הגיון, פאזלים ומשחקי לוח (שח מט, דמקה), בינגו ומשחקי קלפים, דומינו ודומיהם.

טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל

למרות שהפעילויות הנ"ל הן תמיד אופציה נהדרת עבור בני גיל הזהב, חשוב גם לנסות ולהרחיב את עולמם, ולגלות בפניהם את נפלאות הטבע והנוף, האנושות, ההיסטוריה, האומנות והתרבות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל, במקומות כמו פארקים ציבוריים, ערי נמל, שווקים ומוזיאונים.

את הטיולים מארגנים בדרך כלל סוכנויות נסיעות ותיירות, המציעות טיולים מאורגנים המיועדים לבני גיל הזהב ומותאמים לצרכים וליכולות שלהם, כגון, מסלולי הליכה קצרים, תחבורה זמינה, רופא צמוד, ארוחות מזינות לאורך כל שעות היממה, לינה באכסניה או בית מלון, מדריך טיולים בעל סבלנות ואורך רוח וכמובן- קבוצת חברים בני אותו הגיל.

היכן מתקיימים חוגים ופעילויות אלו?

בארץ פזורים מרכזי יום רבים המציעים מגוון פעילויות לקשישים, שיאפשרו להם להמשיך בתחביבים האומנותיים שלהם, לעסוק בפעילות גופנית, ובעיקר ליהנות מאינטראקציה עם חברים בני גילם באופן יום יומי, ובמסגרת טיולים ואירועים תרבותיים וחברתיים אחרים.

מלבד מרכזי היום, יכולים בני הגיל השלישי ליהנות מפעילויות וחוגים גם כחלק מההווי החברתי המתקיים בבתי האבות ובמסגרות הדיור המוגן. פעילויות המותאמות לקשישים אף מתקיימות במתנ"סים, בחדרי כושר פעילים, במועדוניות, ואפילו בתיאטראות ובמרכזי התרבות העירוניים.

ראו גם:
גירושין ונישואין מחדש בגיל השלישי


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר