Home » טיפולים מן הרפואה האלטרנטיבית לבני גיל הזהב

טיפולים מן הרפואה האלטרנטיבית לבני גיל הזהב

טיפולים מן הרפואה האלטרנטיבית לבני גיל הזהבזה לא סוד שבשנים האחרונות עלה הביקוש למטפלים בקשת הרפואה האלטרנטיבית, כשגם הקהילה הרפואית ה"מסורתית" יותר מתבוננת על הרפואה המשלימה כלגיטימית הרבה יותר – לרוב בשילוב הרפואה הקונבציונלית.

שאלה שעולה פעמים רבות ביחס לכך היא ההתאמה של הרפואה האלטרנטיבית לבני הגיל השלישי, מתוך ניסיון להכריע בשאלה מרכזית אחת: האם רפואה זו מציעה עבורם תמורות חיוביות מגוונות, או שמא עלולה לפגוע בהם או לכל הפחות להיות לא יעילה עבורם?

מגוון של טיפולים לבני גיל הזהב

ניתן למצוא אינספור טיפולים מן הרפואה האלטרנטיבית, בהם רבים המתאימים כמו כפפה ליד לאוכלוסיה המבוגרת יותר: די אם נזכיר את הדיקור הסיני, הטיפולים ההומיאופתיים או הנטורופתיים, טיפולי רפלקסולוגיה, יוגה, שיאצו והרשימה עוד ארוכה.

בהמשך לכך, הטיפולים יכולים לסייע באינספור בעיות המאפיינות את בני גיל הזהב, לרבות היחלשות המערכת החיסונית, מחלות כרוניות, בעיות בשלד, לחץ דם שאינו תקין, בעיות המאפיינות את מערכת העיכול וכן הלאה.

עקב העובדה שבני הגיל השלישי פגיעים הרבה יותר בכל מובן אפשרי, ומכיוון שטיפול שאינו מקצועי עלול גם כך להביא לנזקים שונים עבורם, אפילו בלתי הפיכים. מכאן שחייבים לברר את המקצועיות וההכשרה של הגורם שמעניק את הטיפולים, כשחשוב לא פחות לראות את הניסיון שלו בעבודה עם האוכלוסייה המבוגרת יותר.

בכל מקרה, מומלץ מאד שלא להתבסס על הרפואה האלטרנטיבית באופן בלעדי, אלא גם לערב בשיקולים את הרופא הגריאטרי המכיר את המטופל, במטרה ליצור שילוב שעשוי להיות מוצלח מאד בין טיפולים קונבציונליים לאלטרנטיביים, ולמכור להם את השירות המתאים להם.

התפיסה שמאחורי הרפואה האלטרנטיבית – והתאמתה למבוגרים

רפואה אלטרנטיבית, להבדיל מזו הקונבציונלית, מתבוננת על החולים עצמם ופחות על מחלות או תסמינים בלבד. לכן, יש הסבורים שהיא מתאימה יותר לבני הגיל השלישי.

בני הגיל השלישי סובלים מרשימה ארוכה של בעיות פיזיולוגיות אפשריות, בין אם כתוצאה מהאטת תהליכים שונים ופעילויות מערכות שונות בגוף, אך גם מקשיים נפשיים: בדידות, דכאונות וכן הלאה. עובדה זו הופכת את הרפואה האלטרנטיבית, בנקודת ההתחלה, למתאימה עבור המבוגרים, ולו מכיוון שהיא מעניקה משקל רב לטיפול בכל ההיבטים המרכיבים את האדם.

יתרון משמעותי נוסף של רפואה אלטרנטיבית על פני קונבציונלית, במקרה של קשישים, נוגעת לעובדה שרפואה זו מוציאה את התרופות מתוך המשוואה. גם אם תרופות יכולות להיות מועילות עבור הקשישים בהתמודדות עם בעיה גופנית ספציפית, ברור שכמעט לכל תרופה יש תופעות לוואי מגוונות שמקשות על חייו של האדם המבוגר. העובדה שהרפואה האלטרנטיבית אינה מתבססת כמעט לחלוטין על התרופות עשויה לטפל בבעיה שלו מבלי להביא לאותן תופעות שליליות, היבט בו אי אפשר לזלזל כלל.

בנוסף לכך, טיפולים אלטרנטיביים הם לרוב אישיים יותר מאשר אלה הקונבציונליים: חשבו על הקליניקה הפרטית של המטפל האלטרנטיבי לעומת קופת החולים או בית החולים עמוסי המטופלים.

העובדה שישנם טיפולים אלטרנטיביים הניתנים תוך דגש על יצירת אווירה נעימה ככל האפשר (מוזיקה למשל), ובאמצעות מגע ישיר בין שני הצדדים, הופכת את הרפואה למתאימה מאד לבני גיל הזהב שחוששים מביקור בבתי ובקופות החולים מסיבותיהם שלהם. גם התמיכה הפסיכולוגית של המטפלים האלטרנטיביים ראויה לאזכור.

ממה חשוב להיזהר?

יחד עם הנאמר מעלה, ובלי קשר לרמה המקצועית של הגורם המטפל, צריך לזכור שגם לרפואה האלטרנטיבית יש חסרונות משלה שנותנים את אותותיהם גם על האוכלוסייה המבוגרת.

חלק ניכר מאותם טיפולים לא הוכחו עדיין מבחינה מחקרית, בוודאי לא בצורה אחידה, וזאת להבדיל מהרפואה הקונבנציונלית שהתבססות עליה עשויה להיות בטוחה יותר. בנוסף, עלות חלק מהטיפולים האלטרנטיביים היא יקרה, כשאחוז ניכר מהם לא מסובסד בשום צורה שהיא (להבדיל מטיפולים קונבנציונלי).


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715435

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר